torsdag, februari 17

Inblick i nuet

Läsningen flyter inte riktigt på som den borde och mina sinnen upptas en tid av förtvivlat mycket annat, så för att fylla ut med ett litet onödigt inlägg nu i torsdagstider nappar jag på Helenas enkät.

JUST NU...


Läser jag: rätt mycket på en gång,men bl.a. Där drömmar blir till av Emma Andersson och Vredens tid av Stefan Tegenfalk medan jag försöker mig på den finskspråkiga varianten av Systrar i jeans.
...och tycker: att det ser enbart positivt ut gällande Där drömmar blir till. Hela boken är lite drömsk på något avlägset, sagoaktigt vis, och man svävar hela tiden i en viss ovisshet angående om det man för tillfället läser är dröm eller verklighet. Boken är förfärligt otrovärdig, förstås, men full av charmiga personligheter och kamp mellan ont och gott är den, och med tanke på att Emma var bara 14 år när hon fick idén till boken och endast något år senare satte igång med arbetet är verket otroligt imponerande.

Lyssnar jag på: Owl City's skiva Ocean Eye, vilken även lär spelas en tid framöver på min iPod.

Tittar jag på: En småflimrig datorskärm.

Känner jag mig: Tom. Ni vet den där känslan av att ha små sysslor som kallar på en, men som man helt enkelt inte kommer sig för att göra, en stor hög med böcker man bara vill plöja igenom på en gång, vilket man inte heller gör just p.g.a. dessa små sysslor som lurar i bakhuvet, och ett huvud fullt av tankar som verkar gå på tivoli. Jag är utmattad och smånervös inför morgondagens betygsutdelning, har dåligt samvete p.g.a. en inställd joggingtur i kylan efter att ha ätit "abinas" godis hela dagen, och enormt sugen på sportlov.

Önskar jag: att sommaren skulle vara här, vilket den inte är. Sommar betyder sol, bad, glass, och framför allt lästid - suck.

Längtar jag efter: I princip samma sak som ovanstående svar. Sooommmaaaarrrr... Lästid...

Inga kommentarer: