tisdag, december 7

MUMIN

Mumin. Man kan upprepa det lustiga ordet gång på gång utan att tröttna. Mumin. Vad är innebörden i det egentligen? Vad tänkte Tove Jansson på när hon skapade en ny och så obeskrivligt fantastisk värld? Inte vet jag, men hon måtte ha haft bra fantasi...

Nu ska jag nämligen presentera den perfekta julklappen, likväl till den som redan klivit några rejäla steg upp för åldersstegen som till den som knappt har börjat. Den som med ivriga händer river upp detta stora, härligt hårda paket kommer inte att bli besviken, jag lovar.
En samlingsvolym fylld med Tove Janssons bästa serier!!! Är man ung kan man glädjas av fantasifulla bilder och spännande berättelser, den som nått tonåren och ända upp till 100 kan skratta åt den skickligt dolda humorn som inte den unga upptäcker, i Mumin finns något för alla. Själv tycker jag att första bilden i varje serie är väldigt intressant. Där avbildas nämligen en mycket smickrande version av själva mumintrollet, bildens centrum fylls alltid av hans smått stora mage eller bak! (Kanske innehar jag en synnerligen konstig humor, men jag tycker faktiskt att det är roligt!) Varför inte ägna jullovet åt MUMIN & Co.? 


2 kommentarer:

Linnea sa...

Skulle verkligen vilja läsa en muminbok. Har aldrig gjort det D:
Den där bilden låter väldigt intressant också ;P

Linnea sa...

Svar: Du borde läsa om den boken igen också :D Helt underbar!