fredag, december 31

Sammanfattning - 2010

Nu när jag kritiskt ser tillbaka på det gångna läsåret blir jag nästan generad över den lilla mängd böcker jag faktiskt har läst. "Nog borde väl en bokbloggare lyckas åstadkomma lite mer än ynka 87 böcker?" tänker jag och talar förstås då bara för mig själv. 87 böcker är säkert en summa värd att vara nöjd över, med tanke på hur knapp lästiden har varit för mig i år.

En hel finsk bok har jag lyckats ta mig igenom med snigeltakt, och jag har påbörjat tre engelska böcker, dock utan att läsa slut en enda (det får lov att bli till efter årsskiftet). Om jag ska ge ett nyårslöfte i läsväg blir det nog därför att läsa mer på främmande språk, samt att läsa mer över huvudtaget.

Den sistnämnda delen av mitt nyårslöfte, den om att läsa mer över huvudtaget, den ska jag börja förverkliga nästan med detsamma. En hel vecka väntar nämligen fortfarande på mig innan skolan börjar. En vecka fylld av läsning.

1 kommentar:

Linnea sa...

Själv har jag läst 44 böcker i år. Det tycker jag är mycket. Hehe.