torsdag, november 18

Gratis böcker säger man aldrig nej till

Det var väl ungefär en månad sedan jag såg annonsen på Barnens Bokklubbs hemsida om en novell-tävling. Denna gång skulle novellen handla om kärlek, ett en aning pinsamt ämne att skriva om, men det som lockade mig var att de tio första bidragen som sändes in skulle vinna varsin kärleksbok! Jag satte mig alltså ner och plitade ner en liten historia om en farmor som berättade om sin första kärlek för ett par smått besvärade tonårsflickor. Allting var ju liksom tänkt som ett skämt, jag kan inte skriva om kärlek, men nu råkade det sig så att min novell var ett av de tio första bidragen, så nu är jag full av förväntan över vad som kommer att dyka upp i min brevlåda en tid framåt...

Nu är då alltså den förra novell-tävlingen avklarad, men en ytterligare har dykt upp här, där du även kan delta i en spännande stafett-novell! Nu är temat fantasy, och det ända som krävs är att du är snabb och sätter igång med skrivandet nu genast! För inte vill väl du missa chansen att få en gratis bok?

2 kommentarer:

Tvillingarnas bokbuffé sa...

Hej!
Vi har skickat en körsbärsaward till dej! Titta in på vår blogg. Fin blogg du har!

http://tvillingarnasbokbuffe.blogspot.com/2010/11/korsbar-pa-toppen-award.html

Lovisa sa...

Jag har också skickat en sådan award till dig!