fredag, september 24

Beautiful blogger award!!!

Oj, vad jag blev glad när jag loggade in här om dagen och märkte att jag hade fått en Beautiful blogger award av Sofies bokblogg! Nästa dag blev jag ännu gladare när jag såg att jag också fått en av Adde! Tack till er båda två, ni kan inte ana hur glad jag är!

Men, nu är det alltså min tur att agera, för när man har fått en award ska man:
     1) Klistra in awardbilden i sin blogg för att visa att man har fått den.
     2) Tacka och länka till den som nominerade en.
     3) Nominera sju andra bloggar och länka till dem.
     4) Berätta sju saker om sig själv.

Ja, nu är det alltså min tur att nominera sju bloggar. Det är jättesvårt, för det finns så många som absolut är värda äran, men här är alltså en lista över de sju lyckliga:
      1) Jag måste förstås börja med att skicka tillbaka en award åt den underbara flicka som nominerade mig. Sofie kan man helt enkelt inte låta bli att nominera för intressanta inlägg och recensioner som får mig att vilja läsa alla böcker hon recenserar även om hon inte var speciellt förtjust i dem, jag måste ju se om jag håller med. Dessutom har du en jättesnygg design!
     2) Även Adde är absolut värd en award för sin skojiga bokblogg. Hon har alltid något spännande på gång!
     3) Matildas Läshörna är en mysig blogg skriven av en ung men duktig flicka som recenserar allt mellan himmel och jord. Detta var även den första bokblogg jag började läsa och härifrån fick jag också en del av inspirationen till att grunda en egen blogg.
     4) Också Hanna som driver Hannas bokblogg var en av de första bloggarna jag började följa, dessutom är den enkel med fina inlägg.
     5) Vitgulstrumpa måste såklart få en award fastän jag inte har följt med henne så länge. Dels har hon en färgsprakande blogg med roliga bokrecensioner, mest inriktade på fanatsy, och så verkar hon ha en fin personlighet och ett skojigt bloggnamn.
      6) Om man en gång kikar in till den den coola Tonårsboken dröjer det ett bra tag innan man kan stänga av datorn.
      7) Sist men inte minst förtjänar Pling en award för sin jättefina pysselblogg! Hon är en kreativ person som står mig nära, och även om du inte är så förtjust i att pyssla lovar jag att du kan finna nöje endast i att titta på hennes fina kort och andra skapelser.

Då har vi alltså kommit till stadiet där jag ska berätta sju saker om mig själv, vilket är lite mer komplicerat. Men...
*Jag hör tyvärr INTE till den minoritet som tycker att bensin doftar gott även om jag gillar tanken på att vara speciell. Jag tycker inte heller om lukten av cigarettrök eller det kvava molnet som hänger kvar i luften efter en rund dam i märkeskläder som har applicerat en dos för mycket parfym, det får mig att må illa.
* Jag spelar flöjt.
* På min iPod finns det allt från rockigare musik som Green Day och Paramore till Rihanna, Adam Lambert och Sås och Kopp samt Povel Rammel.
* Jag läser det mesta och uppskattar även rätt mycket, men just nu är jag inte mycket för deckare. Även om böcker gärna får vara spännande ska de inte nödvändigtvis handla om poliser och detektiver.
* Jag är hela 155 centimeter och känner mig väldigt lång och ståtlig (ICKE).
* Gällande mat är jag ganska barnslig, jag tycker inte om ris, ärtsoppa, oliver, banan eller paprika, men jag älskar pasta och spenatplättar (fisk, kött och potatis går nog också bra...). När jag inte ville äta idag i skolan kom min vän och matade mig med "här kommer flygplanet brumbrum"- metoden, men det är en liten bagatell som inte är värd att lägga på minnet.
* Jag älskar barnböcker som Mumin (Mumin är ju dock inte direkt kategoriserad som barnbok) och Pippi Långstrump, men det tror jag inte att jag är ensam om. Om jag måste välja en mumin-figur som symboliserar mig blir det definitivt Snusmumriken, vi spelar ju samma instrument till råga på allt. 

Nu vet ni alltså lite onödig basfakta om mig och jag tackar än en gång Adde och Sofie för mina awards.
Ha en skön helg
/Snusmumriken

4 kommentarer:

Ebba sa...

Tack så jättemycket! Jag blev jätteglad! Jag gillar verkligen din blogg med :D

Sofies bokblogg sa...

Åh, tack så mycket! Jag blev jätteglad för din fina kommentar om min blogg! Tack så mycket! :)

Beate sa...

Tack snusmumriken!!!! Jag blev superduper glad för dessa vackra ord :), hahaa. Du har även beskrivit dig själv väldigt fint XD. Ha det bra, och tack ännu en gång. Pling <3

Hanna sa...

Tack så jättemycket! Jag blir alltid jätteglad när någon skriver något positivt om min blogg. Jag ska genast börja följa din, konstigt nog gör jag inte det!

Tack! :)