måndag, januari 3

Jag börjar det nya året duktigt

Ja, kan man säga annat då lilla jag i och med 2011 (läs nyårsaftonen) tar det stora steget att plöja igenom min första hela engelska bok, och därtill konstaterar att det är lätt? Boken ifråga gestaltar så vackert på bilden här bredvid med sina dryga 300 sidor, det jämnar dock ut sig med tanke på att bokens språk är sällsynt lätt (där har ni orsaken till att jag bytte till originalspråket).

Åsikterna om Marked/Vampyrens märke har jag inte egentligen ändrat sedan jag läste den översatta versionen av boken, historien är inte strålande, men ändå gripande på ett konstigt sätt, och jag irriterar mig inte alls över språket när jag nu läser på engelska. Eftersom jag läst märkbart lite på engelska har jag nämligen inget att jämföra med, därför kan denna serie tänkas vara mycket bra för er som, precis som jag, tänker ta steget in i den engelska litteraturens värld.

Mer engelska ska det bli i år, och kanske sorgligt nog även finska, men tro inte att jag kommer att svika mitt modersmål. Ni kan vara alldeles lugna. 

Min recension på den svenska versionen återfinns här

4 kommentarer:

Linnea sa...

Grattis till en engelsk bok! :D
Snygg design du har på bloggen också ;)

Amelie sa...

Jag ogillade språket i den svenaska versionen, men på engelska låter det bra!

Sofies bokblogg sa...

Jag kanske också borde läsa den, är nämligen inte jättebra på engelska, men om det var hyfsat lätt språk i denna borde jag satsa, eller vad tycker du?

Svar: Tack! Jag har varit ganska anonym innan, så tänkte att jag skulle visa mig lite mer nu ;) Tack för kommentaren :)

Olivia sa...

Jag tänkte också läsa min första engelska bok i år. Fast mitt val blir en bok som jag redan läst, Percy Jackson.