söndag, juni 6

Läs om dina böcker!



Hejsan svejsan i lingonskogen!
Ni får ursäkta mig fruktansvärt mycket för att jag inte har varit särskilt aktiv här på bloggen under en lång tid, men som Snusmumrik har man inte speciellt mycket tid för att läsa böcker den här årstiden när allting är i fullgång. Det skall det dock bli ändring på nu när det härliga sommarlovet äntligen är kommet för vissa! Nu gäller det bara att läsa, läsa, läsa och läsa! (Ja, lite sport och andra program måste man säkert klämma in mellan varven, så att inte all läslust tillslut försvinner.)

Till att börja med har jag ganska storslagna planer. Jag skall läsa om hela Twilight-serien! Det börjar nämligen bli lite förvirrande att inte ha någon koll alls på vad som händer i de olika böckerna och så är det förstås roligt att komma in i historien igen. Det är förresten en sak som är positiv med böcker, man kan alltid läsa om dem hur många gånger som helst och när man vill!

Att läsa om böcker är en väldigt bra sysselsättning om man vet att man har en synnerligen tråkig tid framför sig. Det finns alltid någon liten detalj som man har undgått i förbifarten och berättelsen blir färskare igen, kanske till och med bättre än senast du läste den! Jag har läst om de flesta bokserier jag har i min bokhylla flera gånger men det går lika bra med enskilda böcker.

Brukar du läsa om dina böcker? (Skriv gärna svar i kommentarsfältet)


Bokiga hälsningar Snusmumriken!!!


Ps.
Jag tänker inte recensera Twilight-böckerna här på bloggen (jag räknar med att så många känner till dem) men jag har gjort en undersökning just gällande de böckerna, som du gärna kan fylla i här till höger!

Är du dessutom en ungdom som är sugen på att skriva lite eget (kanske just en historia som baserar sig på din favoritbok) kan du gärna delta i en novelltävling på http://www.barnensbokklubb.se/ ! Första pris är en camera och att få sin novell publiserad i Barnens bokklubbs medlemstidning! Ds.

4 kommentarer:

Beate sa...

Hejsan!

Ja, jag har faktiskt läst om en serie som jag har i bokhyllan :). Kommer du att skriva på bloggen i sommar?
Ha en skööön sommar :), Pling

Sofia sa...

Hejsan Pling! Tack för kommentaren!!!

Du får ursäkta min nyfikenhet, men vilken serie är det du har läst om?
Jag kan inte ssvara på din fråga till 100% eftersom det beror på om jag får tillgång till internet. En sak som jag kan lova är åtminstone att jag kommer att läsa mycket böcker och att alla recensioner kommer hit på bloggen EFTER sommaren!

Ha det gott själv/ Snusmumriken

Alster sa...

Jag funderade faktist på att skriva En Prinsessas dagbok från Mias kompis Lillys sida, men jag vet inte vilken av böckerna jag ska satsa på och hur jag ska skriva.....
Så jag tor inte att jag gör det alls.

Sofia sa...

Hejsan, Queen Elisabeth! Tack för att du tittat på min blogg!

Att skriva fanfaction på en prinsessas dagbok låter som en jättebra idé, så ge inte upp hoppet utan ta dig en ordentlig funderare (vad skall hända? I vilken ordning? Hur skall ja få den relativt kort, som en novell?)! Sedan är det bara för dig att sätta igång och skriva och jag är säker på att din novell skulle bli ett jättebra bidrag till tävlingen som barnens bokklubb ordnar!

Snusmumriken