tisdag, oktober 26

Bokmässan, here I come!

Som jag har sagt åtminstone tusen gånger och som ni alla vid det här laget borde veta: Jag älskar doften av alldeles spritt språngande nya böcker! Ofta är jag förstås tvungen att låna från biblioteket och i detta fall symboliserar "ofta" nästan alltid. Just därför är det alltså mer än roligt att för en gångs skull få chansen att shoppa loss bland ett brett urval böcker, bara pengarna tillåter. Ett bättre tillfälle än Bokmässan finns med andra ord knappast!

Kan du då tänka dig något bättre än att två år i rad ha turen att få åka till bokmässan med skolan? Då kommer man in helt gratis, har gott om tid att vandra hela varvet runt och därtill har man trevligt sällskap under det bokliga äventyret! Det är perfekt, och på fredag ska jag dit! Bokmässan i Helsingfors kallar och Snusmumriken är garanterat på plats, det kan jag lova er! (Ska även försöka framkalla paparazzifotografen  i mig och knäppa lite bilder till bloggens förfog. Vänta er ett reportage om ni vågar ta det osäkra framför det säkra!)

Jag bjuder på en liten bild till minne av den förgångna sommaren.

Inga kommentarer: