lördag, oktober 9

Dagens inköp:


Hejsan!

Det är en mysig lördag kväll och jag ser fram emot att krypa upp i min fåtölj och börja läsa på "Jag är kvar hos er" av Peter Pohl. Sedan väntar en stor hög från biblioteket på mig där bland annat "När det kommer en älskare" och "Svarta vingar" ingår, men sedan ska jag äntligen få börja läsa på de böcker jag köpte idag:

Jag saknar dig, jag saknar dig! av Peter Pohl och Kinna Gieth

Den femte systern av Mårten Sandén

Det var nämligen rea i butikerna och jag kunde inte låta bli på att slösa en liten summa på två billiga pocketböcker, för jag anser att mitt utbud böcker i min egen bokhylla är lite för litet, och böcker brukar vara inköp man aldrig ångrar :)
Jag tycker att hösten är en perfekt årstid för läsning, kvällarna är mörka och vädret ruggigt, så har du inte annars tid för läsning kanske du har det nu? Var, när, hur och vad läser du helst?


1 kommentar:

Sofies bokblogg sa...

Jag läser:
Var: i fotöljen, sägen eller vart som helst (t.ex. på en trottoar idag)
När: alltid, när jag inte pluggar eller är i skolan
Hur: Sittande, liggande stående...
Vad: Allt! Borde läsa mer "vuxenböcker", men det finns så många bra ungdomsböcker!
Trevlig helg!